Gault Millau

Gault Millau Grote Keuken

Organisaties

RSC Anderlecht trekt culinaire kaart in samenwerking met Hilux-Hillewaert!

RSC Anderlecht trekt culinaire kaart in samenwerking met Hilux-Hillewaert!

Van ingeslapen businessclub naar trendy foodconcept
 
Eind vorig jaar nam Marc Coucke voetbalclub Anderlecht over en hij had grootste plannen, ook op culinair vlak. En zo gezegd zo gedaan…Marc Coucke haalde consultant Bartel Dewulf binnen om de gastronomische filosofie binnen de voetbalclub volledig onder handen te nemen. Binnen het stadion zijn er vandaag 6 verschillende restaurant met 6 verschillende foodconcepten. 
 
Tekst: Isabel Boons
Foto’s: Bart Tanghe
 
Dat Marc Coucke zwaar inzet op culinaire beleving, blijkt ongetwijfeld uit de topchefs die hij wist te strikken. Het clubrestaurant van Anderlecht, Saint-Guidon, komt in handen van de Brusselse sterrenchef Christophe Hardiquest. Hij staat achter het fornuis in het tweesterrenrestaurant Bon-Bon. De zaak haalde in de restaurantgids Gault&Millau 19,5 op 20. Maar dat is niet alles, maar liefst 6 restaurants openen hun deuren binnen het stadion. Ook verschillende topchefs krijgen er in Chef’s Table de ruimte om aan de slag te gaan. Elke competitiewedstrijd zal er met andere woorden een andere gastchef achter het fornuis staan. En tijdens Europese wedstrijden komt niemand minder dan Wout Bru in de potten roeren
 

“De klant heeft iedere match de keuze uit 6 verschillende foodconcepten.”

Business seats-formules

Bartel Dewulf is verantwoordelijk voor de consulting in het volledige F&B-luik – B2B en B2C. Deze ondernemer pur sang slaagde er vandaag op korte tijd reeds in om RSCA ook culinair op de kaart te zetten.
Bartel Dewulf: “Vroeger hadden de vip-gasten de keuze uit een buffet of een diner aan tafel. We hebben beslist om het roer volledig om te gooien. Vandaag koopt de klant een seat en kan dan kiezen uit verschillende foodconcepten. Via een speciale website kan de klant kiezen uit de diverse restaurant en bijhorende menu’s, gaande van 90 euro tot 240 euro. Nieuw is bijvoorbeeld All-in Food Market-formule met 4 foodstanden met elk een uniek thema. Er is een espressomachine voorhanden, een wijnbuffet, een buffet met 4 warme en 4 koude gerechten, showcooking, dessert en kaas op tafel in sharing-formule.
De Classic-formule met Albert Verdeyen, een echt Brussels menu waar de potten letterlijk op tafel komen te staan. Het derde concept is de Cuisine, een restaurant voor 50 personen met iedere maand een ander concept. Deze maand was dat fruits de mer, in oktober vlees en de maand daarna gaan we voor wild. Vervolgens hebben we de Cosmopolitan en de Nordic, hier serveren we eenzelfde menu maar kan de klant het decor zelf kiezen. Chef’s Table is dan weer een formule waar we iedere wedstrijd een andere chef laten koken. De meest exclusieve formule is uiteraard in ons gastronomisch restaurant Saint-Guidon onder leiding van Christophe Hardiquest met voornamelijk à la carte gerechten en exclusieve wijnen. Daarnaast is het ook mogelijk om de seating dinner-formule aan de loges zelf te reserveren. Bovendien kan de klant bij iedere match kiezen voor een verschillende formule. Via de website kunnen ze zien wat er geserveerd wordt in een bepaald restaurant en op die manier hun keuze maken. Elk restaurant fungeert helemaal op zichzelf, heeft een eigen keuken, eigen kledij en personeel.”

​Keuze voor Hilux-Hillewaert snel gemaakt!

Bij de keuze van de geschikte partner voor het installeren van de verschillende keukens, is Bartel duidelijk: “Ik heb steeds een goede verstandhouding gehad met Kris Hillewaert. Onze samenwerking gaat terug van de bedrijfskeuken bij VTM. Het klikt en dat uit zich in onze realisaties. Hilux-Hillewaert staat voor topproducten en een onberispelijke service.”

​“Ik heb geen moment getwijfeld om met Hilux-Hillewaert in zee te gaan.”

Hilux-Hillewaert uit Knokke-Heist is dé referentie op gebied van professionele keukens die meedenken met de klant. Samen met het Duitse kwaliteitsmerk Palux is deze keukenspecialist gespecialiseerd in keukenconcepten op maat. “Wij zijn een bedrijf met een sterk geloof in totaaloplossingen, waarbij niet enkel de aankoop van hardware, maar ook het ontwerp, de keuze van het materiaal, de volledige installatie en de dienst na verkoop van een even groot belang zijn”, aldus Kris Hillewaert. “We proberen bovendien steeds kort op de bal te spelen, zoals hier bij paars-wit. In 6 weken tijd werden de bufetten in de Food Market gerealiseerd en zijn de keuken in Chef’s Table en de Cuisine geïnstalleerd. De andere keukens staan volgend jaar op het programma. Ook voor ons was het een hele eer om dit grote project samen met Bartel aan te pakken. Het resultaat is iets om trots op te zijn!”
 
www.hilux-hillewaert.be
www.rsca.be

Related articles

Partners